tisdag, januari 08, 2008

Tisdagen - ????


Ja, Har ju inte hänt så mkt idag, eller jo kanske, fick ett utbrott på min chef för han är så lat ibland. Ja menar, ska jag göra hans arbete när han får pengarna? Jag vet inte, det är kanske därför man borde bli chef.
Haft en diskution ang Ex flickvänner och pojkvänner idag med Jullan, Varför är det så svårt att bara vara vänner? Ens ses? Är man rädd att falla tillbaka för personen i fråga? Jag tror det är en blandning av allt. Men jag kan nog ta fel då jag inte är någon Expert ala "Aftonbladets relations expert". Men ska forska lite i det.

Ang planera på och smuggla jullan ombord på Cinderella är dom väl skrinlagda(ellerhur J?), vi har en ny plan, fixa någon som står på hytten, sen frakta henne i väskan och åker vi dit ska vi bara håna dom, dom lär inte bli så glada men vad fan, alla har väl humor?.

Jag lovade Jeanette och nämna henne, i dagens inlägg, ja vem är detta då? Jo, Det är damen som svarar på telefon på mitt huvudkontor på jobbet, en dag försvann Malin från telefonen men räddaren dök upp i form av Jeanette, en trevlig göteborgare, dock Sthlmare i sinnet(fast hon vill inte erkänna det?).
Hon låter nästan alltid lika pigg när man ringer och försöker blåsa henne att man är en kund, hittills är resultatet 1 lyckats försök av 1. (för sköning av sanningen).
Det sägs att ska man åka till Göteborg får man skruva tillbaka klockan två år? Det kanske Jeanette kan svara till morgon dagens inlägg?.

Dagens incident stod iaf jag och julle för, något som började som ett vanligt hets mellan oss spårade ur ganska frisk, men ja, vi får dela på en freds öl och sen är det bra, NHL, eller "Gentlemen aggrement", (stava jag rätt nu?) finns många namn.

Jag hade massa sköna tankar men dom gick upp i rök, jag tror jag iaf kom på veckans frågeställning.
Man jobbar 5 dagar istället för 4 p.g.a av att alla arbetsgivare vet att alla maskar ibland, skulle man jobba 4 dagar skulle man ju maska 1 dag i veckan ändå. Inte för att jobbet är tråkigt eller så, men man vill ha pengar så enkelt som möjligt.
Möjlig slutledning?

Inga kommentarer: