torsdag, januari 10, 2008

Morgonens fiasko - Goda människor

Ja morgonen började som vilken morgon som helst, frukost, läsa tidningen, borsta tänderna,
SEN HÄNDE NÅGOT!.
Jag kom ner till bilen, öppna, startar den, går ut för att skrapa rutorna, i samma veva måste jag kommit åt lilla pluppen som låser dörrarna, jag stänger dörren, Sen 5 min senare när jag skrapat klart och ska in i bilen? VA FAN, jag kommer inte in men bilen står på tomgång?.
Jaha, vad gör jag nu då? Som tur var kom en bovärd förbi, han erbjöds sig att köra mig till jobbet, så medans bilen står på tomgång får jag snålåk till jobbet där jag tog jag en jobb bilen, åkte hem till mina föräldrar, bröt mig in där, tog en reserv nyckel, flyger tillbaka hem, tvärnitar, hoppar ur, låser upp bilhelvetet och stänger av skiten, tar mina nycklar och åker till jobbet. Hur fan lyckas man?

Men en eloge till bovärden, det finns goda människor i världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA hur fan lyckas du?